De Vlaamse regering had, bij monde van minister van Economie Hilde Crevits, goed nieuws voor Geel. Voor een handelsproject in het voormalige pand van Da Corrado, op de hoek van Lebonstraat en Stationsstraat, krijgt de stad 130 000 euro. Een welgekomen ondersteuning om een zaak voor beginnende ondernemers op te starten, met boven het pand een woning.

Reeds in 2019 besliste de stad om, naast het pand van Da Corrado, ook de nabijgelegen woning aan te kopen als strategische ruimte in centrum Geel. Met deze subsidies kan er een ruimte worden ingericht voor mensen die een onderneming willen opstarten. Op korte termijn krijgen deze gebouwen dus een concrete en zinvolle invulling. Met de huuropbrengsten wil de stad ook verder aan kernversterking doen door leegstaande panden te huren of te kopen.

Als CD&V Geel erkennen we het belang van deze subsidies, omdat zij een rechtstreekse investering zijn in ons ruimtelijk- en kleinhandelsbeleid in onze handelskern. Als stadsbestuur zullen deze subsidies nuttig aangewend worden om dit centraal punt van ons centrum verder te ontwikkelen. "Langdurige leegstand oogt niet goed in het straatbeeld en is niet bevorderlijk voor de lokale handel. Met deze subsidies kan Geel zijn centrum aantrekkelijker en vooral levendiger maken," aldus Hilde Crevits.

Deze invulling op korte termijn staat los van de mogelijkheden die dit strategisch punt in de toekomst biedt. Gezien de parking van de oude brandweer in de Lebonstraat reeds in het bezit is van de stad, zijn er vele mogelijkheden. Op lange termijn is zo bijvoorbeeld de (gedeeltelijke) afbraak en herinrichting mogelijk om extra ruimte te creëren op het kruispunt met de Stationsstraat, afhankelijk van de noden van het moment. Een verhoging van de verkeersveiligheid en meer ruimte voor fietsers en voetgangers behoort dan tot de mogelijkheden.