Griet Ceusters (51 jaar) is geboren in een landbouwersgezin en getogen Larumnaar, maar woont sinds 2015 met haar man in Stelen. Haar 2 kinderen zijn reeds het huis uit maar ze draagt al 16 jaar zorg voor 2 psychiatrische patiënten van het OPZ. Griet is ruim 30 jaar lid van KVLV, waarvan ze 20 jaar actief bestuurslid en 10 jaar voorzitster was.

Ze zingt van kindsbeen af in het kerkkoor en is ook lid van het Monthea-gezelschap dat jaarlijks een activiteit voor het goede doel organiseert. Ze heeft ook meermaals deelgenomen aan Geelse evenementen zoals Gheelamania en de kerstmusicals.

Beroepshalve is Griet momenteel werkzaam als bediende in het bouwbedrijf van haar man. Voordien runden zij samen een landbouwbedrijf. Dat wordt ondertussen verdergezet door haar zoon, waar ze ook nog regelmatig de handen uit de mouwen steekt.

"Mijn ervaring in het verenigingsleven en als moeder om te zorgen voor... doet mij de stap zetten naar de lokale politiek. Het geeft mij heel veel energie om met mensen samen te werken die op een positieve manier aan dezelfde kar trekken. Om verenigingen te ondersteunen en en ideeën uit te werken die onze Geelse samenleving nog aangenamer kunnen maken", zegt Griet.

Uiteraard ligt het land- en tuinbouwbeleid haar zeer na aan het hart. We mogen volgens Griet deze materie dan ook niet uit het oog verliezen als we het belangrijk vinden dat onze kleinkinderen ook nog de waarden van de 'boerenbuiten' kennen en mogen beleven in hun eigen dorp of stad.

Luc Van Laer (48 jaar) is getrouwd met Ilse Vandeperre en is trotse vader van een zoon en dochter. Hij stapte in 1993 in het melkveebedrijf van zijn schoonfamilie in Larum, waar hij nu nog steeds woont en een gekend gemeenschapsfiguur is. We zetten hem dan ook met gepaste trots op de 5de plaats op onze lijst.

Luc groeide echter op in Kasterlee en heeft zijn jeugd bij de Chiro doorgebracht. Daar vindt het engagement van Luc bij vele verenigingen zijn oorsprong. Zijn vrije tijd wordt in Larum dan ook helemaal ingenomen door actief te zijn in het plaatselijk verenigingsleven zoals de Landelijke Gilde, maar ook zeker in de politiek.

Luc is geen onbekende in de Geelse politiek. Hij zetelt sinds 2009 in de gemeenteraad en politieraad. Sinds deze legislatuur is hij tevens gemeenteraadsvoorzitter. Als landbouwer heeft hij dan ook steeds interesse gehad in ruimtelijke ordening, mobiliteit en de landbouwraad. Hier wil hij zich dan ook verder voor engageren. Maar niet enkel daarvoor.

“Ik wil me verder inzetten om van Geel een bruisende stad te blijven maken. Met mijn positieve ingesteldheid wil ik de nodige aandacht vestigen op het verenigingsleven en de buitenparochies.” Luc gaat zich, samen met de ganse CD&V-ploeg, volledig geven om van Geel verder een aangename en gezellige stad te maken, voor elke Gelenaar.