Als stadsbestuur blijven we bouwen aan een bruisende stad met een gevarieerd en toegankelijk vrijetijdsaanbod. De gekende familievriendelijke evenementen kerstmarkt en Geel Wintert! vloeien vanaf dit jaar samen en worden vanaf nu door de stad Geel georganiseerd onder de noemer Geel Wintert!

De eerste editie van deze gloednieuwe formule vindt plaats tijdens volgende twee weekends: vrijdag 10 t.e.m. zondag 12 december en vrijdag 17 t.e.m. zondag 19 december.

De openingsuren zijn als volgt:

• Vrijdag van 17 tot 24 uur
  •  Zaterdag van 14 tot 24 uur
  • Zondag van 14 tot 22 uur

Verenigingen en handelaars kunnen zich kandidaat stellen om een houten chalet uit te baten op het marktplein. Elke standhouder kan maximum voor één chalet een aanvraag indienen en heeft de keuze om voor één weekend of beide weekends in te schrijven. Verenigingen mogen ook met elkaar samenwerken om een chalet uit te baten als ze dit bij de inschrijving vermelden. Kosten voor deelname zijn zo beperkt mogelijk worden gehouden omwille van het gemeenschapsvormend karakter en de toeristische uitstraling van het evenement. Voor verenigingen die zijn aangesloten bij een erkende Geelse adviesraad zal er een eenmalige tegemoetkoming zijn om hen te steunen na de moeilijke coronaperiode.

Inschrijven kan online via  www.visit-geel.be/geelwintert2021 . Houdt deze website vanaf half oktober in de gaten voor meer praktische informatie.

Gevarieerd kerstaanbod met randactiviteiten

Tijdens de weekends van Geel Wintert! zal het centrum van onze stad opnieuw bruisen van beleving. De meer dan 80 versierde tractoren van de tractor Kerstrun zullen op zaterdag 18 december opnieuw door de straten rijden. In het weekend van 17, 18 en 19 december wordt de kerstmusical “Carol of the Drum” op het terrein van jeugdcentrum de Bogaard gespeeld. Sportievelingen kunnen opnieuw hun hartje ophalen tijdens de Santarun op zondag 19 december. De Geelse winkels rollen tijdens het eindejaar hun rode loper uit voor het gezellige kerstshoppen en vzw Geel Centrum zorgt voor een gezellige inkleding van de winkelstraten. Ook de lokale horeca krijgt de mogelijkheid om de zomerterrassen te laten staan. Mogelijkheden genoeg om in december uw gading te vinden.

Schepen Nadine Laeremans: "We hebben er lang op moeten wachten maar eindelijk mogen we terug kerst in stijl vieren. Met een divers aanbod voor jong en oud maken we er in Geel weer fijne en vreugdevolle eindejaarsdagen van."

Meer uitleg door onze schepen op RTV

(foto artikel © Nancy Vermeylen Photography)