Voor het tweede jaar op rij organiseerde CD&V Geel een actie in het kader van 'De Warmste Week'. Het goede doel dat wij kozen, was VZW Al-arm in Geel. We zijn blij dat we maar liefst 1000 euro mogen schenken aan deze organisatie. Een resultaat dat we enkel konden behalen met de inzet van onze ganse groep.

VZW Al-arm probeert kinderen en jongvolwassenen de kans te geven om zich volledig te ontplooien in onze huidige samenleving. Iets waarvoor zij alle steun kunnen gebruiken. Met onze actie vorig jaar werden er wafels verkocht, dit jaar kozen we voor Sint-snoepzakjes. Deze werden gretig gekocht (750 zakjes) en gesmaakt, wat ons op het mooie bedrag van 1000 euro bracht. Een financiële extra die zij wel kunnen gebruiken, maar ook de armoedeproblematiek blijvend in de aandacht houden is een aanvullende reden.

Ze bekijken, samen met andere organisaties en het stadsbestuur, om verschillende armoedebestrijdingsorganisaties te centraliseren tot 1 fysieke plek. Het geld kan hiervoor zeker worden aangewend.

Wij danken ook in het bijzonder Karolien Leysen en Greet Vandeperre (foto), die deze actie in goede banen hebben geleid.