Bent u geïnteresseerd in nieuwe trends in voeding en wat daar allemaal in Geel mee gebeurt, dan is 'Van Geel & Gasten' aanstaande zondag zeker iets voor u.

Op 16 februari om 11 uur gaat de 2de uitzending “Van Geel & Gasten”, waaraan we met onze 'Icarus-werkgroep' meewerken, van start in café de Werft. Deze uitzending wordt live uitgezonden op Geel FM. "Van Geel en gasten" is een praatprogramma dat op een positieve manier actuele thema’s in de kijker wil zetten. De uitzending van 16 februari draait rond actuele trends in de voeding en voedselproductie, aangevuld met het Geelse nieuws van dat moment.

Gasten zijn onder andere Jelle Goossens van ‘Ricolto’, Prof. Johan Claes (KU Leuven), een vertegenwoordiger van ‘Vandeboer’ en Jan Bockx van ‘Start-to-Tuinhier’.

‘Ricolto’ is het vroegere Vredeseilanden. Zij focussen zich tegenwoordig meer en meer op duurzame voedselproductie voor de lokale markt. Vervolgens komt iemand van ‘Vandeboer’ uitleg geven over een digitaal platform waarmee ze korte ketenproducten op een gemakkelijk manier brengen tot bij de consument. Prof. Johan Claes van KU Leuven brengt een uiteenzetting over de opportuniteiten en problemen bij het gebruik van insecten in onze voeding en over andere uitdagingen in de voedselproductie. Jan Bockx tenslotte stelt een nieuw project van TuinHier voor. Bijkomende gasten kunnen nog worden verwacht.

Voorafgaand aan de uitzending kan u genieten van een heerlijk ontbijt, volledig verzorgd met korte ketenproducten. Het ontbijt zal van start gaan om 9u00. Inschrijven is verplicht via lief.rombouts2@gmail.com ten laatste op woensdag 12 februari. Prijs : 15 euro voor volwassenen, 7 euro voor kinderen onder de 10 jaar.

De muzikale intermezzo’s worden verzorgd door Sibe Peetermans.

Noteer ook al in je agenda de derde uitzending van 'Van Geel & Gasten'. Deze zal doorgaan op 26 april 2020 en handelt voornamelijk over “Geel, plastiek bewust”!