De afgelopen maanden hebben we meermaals in de pers gelezen dat de coronacrisis de ouderenzorg raakt in het diepst van haar bestaan. Er werden dan ook heel wat ingrijpende maatregelen genomen om de schade van dit nieuwe virus in te perken. Zo gingen woonzorgcentra op slot om hun bewoners te beschermen. Dat ouderenzorg kwetsbaar is moeten we u spijtig genoeg niet meer vertellen.

Graag nodigen wij u uit voor ons symposium ouderenzorg van 3 oktober 2020. Op deze voormiddag willen we samen met u stilstaan bij de toekomst van ouderenzorg. Hoe kunnen we deze versterken? Welke lessen kunnen we trekken uit de eerste coronagolven?

Programma:

• 8u30 -  verwelkoming met koffie
  • 9u00 -  introductie door Vlaams minister van welzijn, volksgezondheid en gezin Wouter Beke
  • 9u30 -  Uiteenzetting door professor dokter Anja Declercq. Zij is docent aan de factulteit sociale wetenschappen (KUL) en onderzoeker en afdelingshoofd van LUCAS
  • Pauze
  • Panelgesprek met Emiel Wouters (emeritus professor pneumologie en voorzitter Raad Van Bestuur van ziekenhuis Geel en ziekenhuisnetwerk Kempen), Guy Tegenbos (journalist), Marleen Vanhees (directeur thuiszorg FERM) en Ludo Gielis (directeur wzc Zusterhof en Onze Lieve Vrouw in Geel), dokter Veerle Mertens (geriater UZA) en Jules Boven (voorzitter seniorenraad Kempen en Mol)

Het symposium zal doorgaan in het Wijnhuis, Stationsstraat 56 te Geel. Deelname kost €15,00 per persoon (drank en hapjes inbegrepen). Omdat we alles coronaproof willen laten verlopen, moeten we het aantal deelnemers ter plaatse beperken.  Daarom zullen we ook een livestream (gratis) voorzien.

Ligt ouderenzorg jou ook zo nauw aan het hart en kom je graag mee luisteren? Schrijf je dan in!
Dit doe je via mail gericht aan ouderenzorg@cdenvgeel.be met volgende gegevens: naam, gsm nummer en of je fysiek of online wenst deel te nemen.