Zowel aan woonzorgcentra Zusterhof als Onze-Lieve-Vrouw werden er speeltoestellen geplaatst door de stad. Toegankelijk voor iedereen, dus kom er zeker eens spelen. Schepen Marlon Pareijn is vanzelfsprekend blij met zulke samenwerkingen.

De plaatsing van de toestellen aan deze twee woonzorgcentra werd beslist in het voorjaar van 2019. Na overleg werd een speeltoestel geplaatst in de stadstuin aan de achterzijde van het Onze-Lieve-Vrouw in de Pastoor Van Neylenstraat, aan de achterkant van de tekenacademie. Aan het Zusterhof in de Gerststraat werd gekozen voor een speelparcours, naast de trage verbinding die hier ligt. De speeltuigen zijn getest en goedgekeurd.

De stad deed de investering in de speeltoestellen, de woonzorgcentra stellen hun locatie open voor het publiek. Het zien spelen van kinderen is een enorme meerwaarde voor de mensen die in de woonzorgcentra verblijven, zij genieten van de jonge aanwezigheid. Anderzijds geeft het initiatief aan kinderen uit de buurt meer kansen om buiten te spelen en elkaar te ontmoeten.

Hier kan je een overzicht vinden van alle speelpleintjes in Geel.