Het coronavirus houdt heel de wereld in de ban. Ook in Geel is dit voelbaar en worden verdere voorbereidingen getroffen. Zo zijn er volop mensen bezig aan het stikken van mondmaskers. Misschien kan en wil jij wel helpen?

Er worden ervaren stik(st)ers gevraagd om mee mondmaskers te helpen maken voor onze Geelse gezondheidszorgers. We zoeken mensen die voldoende tijd hebben en best ervaring met het gebruik van een naaimachine. Er moet namelijk voldoende tempo zijn om kwalitatieve mondmaskers te kunnen aanleveren. Dat wil zeggen dat het materiaal thuis geen weken mag blijven liggen.

De ploeg die de kleren maakte voor de Ommegang en Gheelamania bereiden nu het materiaal voor zodat vrijwilligers thuis mondmaskers kunnen naaien. Deze mondmaskers zijn in eerste instantie bedoeld voor onze Geelse gezondheidswerkers en worden verdeeld vanuit de stadsdiensten.

CD&V Geel steunt ten volle deze actie van de Geelse stadsdiensten en we roepen al onze leden en sympathisanten op om hier zoveel mogelijk aan mee te werken en het initiatief te verspreiden.

Hoe hieraan meewerken?

Stuur een mail naar info@geel.be met jouw gegevens en hoe jij kan helpen. De stedelijke diensten coördineren deze actie. Zij zullen met u contact opnemen om te laten weten hoe en wanneer je ingeschakeld zal worden. Zij zullen u ook voorzien van de nodige informatie hoe je aan de slag kan gaan.

Wanneer je iemand kent uit je omgeving die ook zou willen helpen, geef dit zeker door. Vele helpende handen maken licht werk!