Het was Benjamin Dalle (CD&V), Vlaams minister van jeugd, die dit goede nieuws bekendmaakte. Vlaamse jeugdhuizen, waaronder ook ons Geels jeugdhuis De Vonk, krijgen financiële ondersteuning voor 4 jaar. Goed nieuws dus voor de Geelse jeugd.

Voor De Vonk gaat het hier jaarlijks om 95 000 euro, dit voor 4 opeenvolgende jaren. In het verleden moest er jaarlijks een subsidiedossier worden opgemaakt en een aanvraag gedaan, maar met deze overbodige administratie wordt nu komaf gemaakt. Het zal ervoor zorgen dat ons jeugdhuis financiële zekerheid krijgt en zich meer kan bezighouden met langetermijnplanning. Jongeren versterken, dat is en moet nog steeds hun belangrijkste bezigheid zijn.

Onze schepen van jeugd Marlon Pareijn ziet natuurlijk ook de voordelen van deze nieuwe manier van ondersteuning. Het zorgt ervoor dat de vele projecten bij jeugdhuis De Vonk zich volledig kunnen ontwikkelen, zonder de jaarlijkse last van administratie of de vrees om financieel in de kou te blijven staan. Een goede zaak voor de jongerenwerking in Geel.