15 oktober was de langverwachte infomarkt over het vernieuwde mobiliteitsplan voor Geel centrum. De opkomst in de Waai was groot, de vragen talrijk. De bevoegde diensten en onze schepenen, in het bijzonder die van mobiliteit Marlon Pareijn, beantwoordden die maar al te graag.

De plannen werden breed uitgestald, kaarten hingen verspreid over de zaal en overal  kon je info bekomen over hoe een bepaalde verkeerssituatie zich nu concreet zou ontvouwen. Het moet gezegd dat de bevoegde diensten er hun werk van hadden gemaakt. Het gaat dan ook over een uitgebreid onderwerp dat een belangrijke impact heeft op hoe de Gelenaar zich in het centrum verplaatst. We hebben mogen luisteren naar de meningen en ideeën van zeer veel Geelse burgers. Er waren veel positieve reacties, maar natuurlijk ook mensen die er enige bedenkingen bij hadden.

Er werd geen verkeerssituatie veranderd OM te veranderen. De huidige situatie werd steeds geanalyseerd, de meest wenselijke situatie in kaart gebracht maar zeker ook naar de mogelijkheden gekeken, wat is er mogelijk binnen de huidige situatie. Er werd de afgelopen maanden verder een visie ontwikkeld die zich uit in de plannen die nu op tafel liggen.

Die plannen zijn niet definitief, zoals al werd meegedeeld. Via https://www.ideevoorgeel.be/mobiliteitsplan/ kan je verder suggesties geven of andere opmerkingen bekijken. Deze opmerkingen worden meegenomen in de uiteindelijke beslissingsfase van dit mobiliteitsplan. CD&V Geel moedigt dan ook iedereen aan zoveel mogelijk de plannen online te bekijken en suggesties te geven. Dit kan tot 5 november 2019 (zie onderstaand schema).