De laatste maanden was het alomtegenwoordig in de media: de voorzittersverkiezingen van CD&V Nationaal. Terwijl de twee overgebleven kandidaten Joachim Coens & Sammy Mahdi volop streden voor de leiding van onze partij, was het de Geelse Griet Smaers die dit hele gebeuren achter de schermen in goede banen leidde.

Wij willen Griet van harte feliciteren voor de manier waarop zij het erg precaire werk als interim-voorzitter en als verantwoordelijke voor de organisatie van deze verkiezingen heeft voltooid. Zij heeft in deze moeilijke omstandigheden, met een federale regeringsvorming die nog steeds gaande is, de neuzen in dezelfde richting kunnen houden. Haar harde werk is gebeurd in alle sereniteit en ernst. De opdracht van Griet, kort maar intensief, loopt nu ten einde.

De winnaar van deze verkiezingen werd Joachim Coens met 53% van de stemmen. De bekendmaking van de stemmen kan je hier bekijken.