Dinsdag 8 maart vieren we weer Internationale Vrouwendag. Vrouw & Maatschappij CD&V Geel maakt van deze dag gebruik om vrouwen die tijdens het afgelopen jaar een bijzondere inzet getoond hebben, in de bloemetjes te zetten.

En niet zomaar een bloem. De oranje gerbera werd gekozen omwille van haar vrolijke uitstraling. De bloem is rond en heeft een wollig hart, ze is mooi alleen maar staat ook mooi in een boeket en past bij elke gelegenheid. De bloem is dus sterk en kleurrijk.

Vrouw & Maatschappij Geel is op zoek gegaan naar vrouwen die het afgelopen jaar net in één van die aspecten hebben uitgeblonken. Vrouwen die een verschil hebben gemaakt. Vrouwen die hun talenten kleur hebben gegeven en zich maatschappelijk hebben ingezet. 2021 was andermaal een bijzonder jaar. Covid heeft van ieder van ons opnieuw veel geëist. Niet in het minst moesten onderwijs, cultuur en zorgsector opnieuw heel wat inspanningen leveren om hun dienstverlening, medewerkers, en alle nieuwe maatregelen in goede banen te leiden.

Graag willen we dit jaar de cultuursector in de bloemetjes zetten.  Zij hebben niet alleen financieel maar ook moreel geleden onder voor hun sector belangrijke beperkende maatregelen.  Ze hebben al enkele jaren een bijzondere flexibiliteit aan de dag gelegd. We zijn blij dat ze de komende maanden opnieuw hun deuren volledig kunnen opendoen.

In het bijzonder geven we dit jaar onze Geelse Gerbera aan onze Geelse Lotte Stevens, die voor ons de verpersoonlijking is van de flexibiliteit en dynamiek van de culturele sector.  We zijn heel trots dat ze:

• De nieuwe Mega Mindy is geworden!
  • Trekker was van het project en lied van de “Kleine Helden”: voor alle helden die zich tijdens de Corona tijd hebben ingezet.
  • Al jaren timmert aan haar grote culturele dromen en ambities in musical, zang, acteren… Lotte is een rolmodel en toonbeeld voor vele andere vrouwen om de weg van hun dromen te kiezen; ze toont dat als je iets heel graag wil en talent hebt, daar ver in kan geraken.
  • een Grote Madam is, niet alleen in ’ t klein, en afkomstig uit Geel.

Voorzitter Vrouw & Maatschappij Karolien Leysen: "We overhandigen niet alleen aan Lotte Stevens een Geelse Gerbera, maar we zetten letterlijk en figuurlijk ook schepen Nadine Laeremans en haar ploeg van naaisters in de bloemen, nu zij weer volop aan het werk zijn voor al de kleren en accessoires voor de komende Dimpna-Ommegang en Gheelamania in mei dit jaar.  We zullen eindelijk terug een feestelijk Dimpnajaar kunnen inluiden."