Vorige week nog werd tijdens de gemeenteraad de visienota voor een verdiepend mobiliteitsplan goedgekeurd. Vandaag kunnen we al de eerste implementatiefase van een fietszone aankondigen. Vanaf 15 juni zal een aaneengesloten netwerk van straten in Geel tot deze fietszone behoren.

Wat houdt een fietszone nu juist in? Wat zijn mijn rechten en plichten, zowel voor fietsers als voor automobilisten? Welke straten behoren tot deze eerste fase? En waarom is er juist gekozen voor deze fietszone? Dat kan je allemaal lezen op de website van stad Geel.

Een fietszone is een zone waarbij de auto's achter de fietsers moeten blijven. In deze zone zitten zowel ons kernwinkelgebied als heel veel scholen. Hierdoor zal de veiligheid verhoogd worden en de bereikbaarheid van onze scholen, winkels, centrumparkings en horeca blijft gegarandeerd, aangezien auto's nog steeds welkom zijn.

CD&V Geel is alvast verheugd dat de opgenomen visie snel in de praktijk kan worden omgezet. De eerste stap kan worden gezet, verdere maatregelen zullen tijdig worden gecommuniceerd en natuurlijk geëvalueerd. Wij volgen het alvast op!