Tinne Vangeel

23 september 1980

• Geboorteplaats:

Geel

Tinne Vangeel (37 jaar) is afkomstig uit een landbouwersgezin. Sinds 2013 is ze actief in de Geelse politiek. Niet enkel werd ze toen verkozen als gemeenteraadslid voor CD&V, maar is ze ook zeer actief in diverse raden en werkgroepen. Ook in 2019 zetelt Tinne opnieuw in de gemeenteraad.

Haar politieke en persoonlijke interesses/engagementen situeren zich voornamelijk binnen het gebied 'Ruimtelijke Ordening'. Het gaat hier dan vooral om de visie van stadsontwikkelingsprojecten in Geel. Ook het alomgekend Zorgbeleid in Geel ligt haar na aan het hart: nieuwe vormen van thuiszorg, buurtzorgnetwerken en buddy-werking. Tenslotte is ook het lokaal landbouwbeleid een belangrijke pijler. Hiermee doelt ze op het beleid op de korte keten versterken en bewaren van open ruimtes.

In haar vrije tijd kookt ze al eens graag aziatisch, is ze een fervent wandelaar in ons mooie Geel en daarbuiten. Tijd met vrienden en familie doorbrengen staat bij Tinne bovenaan het favorietenlijstje.