Rosemarie Vandenbergh

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen

Rosemarie Vandenbergh (60 jaar) woont al haar hele leven in Oosterlo. Ze is getrouwd met Johan Geukens en samen hebben ze twee dochters. Homeparty’s is haar levenswerk en daar komt ze ook veel mensen tegen met al hun kleine en grote bekommernissen, helpen is dan ook haar doel.

Sinds haar jeugd loopt maatschappelijk engagement en vrijwilligerswerk als een rode draad door haar leven. Bejaarden, kinderen, en gezondheidszorg zijn nog altijd dingen die haar enorm interesseren.

Veel belang gaat naar de ondersteuning van het verenigingsleven. “In mijn dorp Oosterlo was een groot gebrek aan vergader- en activiteitenzalen. Daarom heb ik mij de voorbije jaren ingezet voor de realisatie van de Bonten Hannen." In 2006, na heel wat papierwerk en formaliteiten, is Rosemarie met dit project begonnen. De goedkeuring kwam er in 2011, de subsidies van Leader werden in 2012 goedgekeurd. Niets hield Rosemarie en de gemeenschap van Oosterlo nog tegen om de handen uit de mouwen te steken en dit prachtige, lokale project tot een goed einde te brengen. "Dit is nu een ontmoetingsplaats waar onze plaatselijke verenigingen kunnen over beschikken”, zegt Rosemarie met gepaste trots nog.

Tussen de mensen zijn is haar grote passie en daarom wil ze zich volledig inzetten om met de ploeg van CD&V iets te betekenen in de Geelse politiek.