Nadine Laeremans

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen, Schepen, Directielid en Bestuurder AGB Sport Directielid en Bestuurder AGB Cultuur, Lid Raad van Beheer Gasthuismuseum, Lid Beheerscomité Interlokale Vereniging Sportregio Zuiderkempen

• Geboortedatum:

4 augustus 1964

• Geboorteplaats:

Herentals

Nadine Laeremans (54 jaar), gehuwd met Ludo Bens en mama van Lore, Elise en Laurens.

Nadine is al 18 jaar politiek actief. Sinds 2001 zetelt ze in de gemeenteraad. In 2007 werd ze schepen van cultuur, toerisme, stadsanimatie en internationale samenwerking en sinds 2013 is zij schepen van sport, jeugd, evenementen en stadsanimatie.

Van jongs af lopen maatschappelijk engagement als een rode draad door haar leven. Tijdens haar jeugd als leiding van de jeugdbeweging. Later was zij vele jaren bestuurslid en voorzitster van de ouderraad van de VBS Top@Punt en KVLV-Punt en vrijwilliger in het kledij team van de Dimpnadagen en de kerstmusicals.

Van 2007 tot vandaag is zij nog steeds de drijvende kracht achter de gemeenschapsvormende, familievriendelijke evenementen die de Stad organiseert zoals o.a. de Dimpnadagen, de Eurofeesten, de Kerstmarkt en de Kerstmusical, Geel bruist en Geel Zomert. Haar stokpaardje is ongetwijfeld dat iedereen recht heeft om deel te nemen aan een actieve of creatieve vrijetijdsbesteding.

Zij stond aan de wieg van het project Toegankelijke Cultuur en de cultuursubsidies “Pak uit met je dorp” om elk deeldorp de kans te geven om unieke projecten uit te werken. Ze richtte de erfgoedcel en het evenementenloket op ter ondersteuning van de verenigingen en stond garant voor de overname en de erkenning van het Gasthuismuseum.

Haar doel is om zo veel mogelijk Gelenaars aan het sporten en aan het bewegen te krijgen. De voorbije jaren werd er heel wat geïnvesteerd in groene speel- en ontmoetingsruimtes, in kwalitatieve sport- en jeugdinfrastructuur en zijn er heel wat projecten lopende. Nadine wil zich, met veel enthousiasme en een luisterend oor, blijven inzetten voor de verdere uitbouw van kwalitatieve en betaalbare infrastructuur voor onze verenigingen.

In een scholen- en studentenstad moeten kinderen en jongeren zich veilig op weg kunnen begeven. Hier wil ze mee werk maken van een fietsvriendelijke en goed doorwandelbare stad. “We moeten ook investeren in warme buurten, in veilige groene speel- en ontmoetingsruimtes en de nodige ondersteuning geven aan ons bloeiend verenigingsleven en buurten”, besluit Nadine.