Luc Van Laer

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen, Voorzitter Gemeenteraad, Politieraadslid, Lid werkgroep Landbouw

• Geboortedatum:

13 augustus 1969

• Geboorteplaats:

Turnhout

Luc Van Laer (48 jaar) is getrouwd met Ilse Vandeperre en is trotse vader van een zoon en dochter. Hij stapte in 1993 in het melkveebedrijf van zijn schoonfamilie in Larum, waar hij nu nog steeds woont en een gekend gemeenschapsfiguur is. We zetten hem dan ook met gepaste trots op de 5de plaats op onze lijst.

Luc groeide echter op in Kasterlee en heeft zijn jeugd bij de Chiro doorgebracht. Daar vindt het engagement van Luc bij vele verenigingen zijn oorsprong. Zijn vrije tijd wordt in Larum dan ook helemaal ingenomen door actief te zijn in het plaatselijk verenigingsleven zoals de Landelijke Gilde, maar ook zeker in de politiek.

Luc is geen onbekende in de Geelse politiek. Hij zetelt sinds 2009 in de gemeenteraad en politieraad. Sinds deze legislatuur is hij tevens gemeenteraadsvoorzitter. Als landbouwer heeft hij dan ook steeds interesse gehad in ruimtelijke ordening, mobiliteit en de landbouwraad. Hier wil hij zich dan ook verder voor engageren. Maar niet enkel daarvoor.

“Ik wil me verder inzetten om van Geel een bruisende stad te blijven maken. Met mijn positieve ingesteldheid wil ik de nodige aandacht vestigen op het verenigingsleven en de buitenparochies.” Luc gaat zich, samen met de ganse CD&V-ploeg, volledig geven om van Geel verder een aangename en gezellige stad te maken, voor elke Gelenaar.