Kris Vangeel

5 april 1966

• Geboorteplaats:

Geel

Kris Vangeel (52 jaar) is een echte Gelenaar. Afkomstig van Elsum, verhuisde hij in 1995 naar het mooie Bel. Hij is werkzaam bij Agfa als Managing Director voor de verkoopsorganisaties BeNeLux, Middle East en Africa.

Kris heeft het verenigingsleven in het bloed. Als kleine bengel reeds bij de Sint-Aloysiusscouts en stichtend bestuurslid van ‘De Kempanen’, die dit jaar 25 jaar bestaan. De laatste 19 jaar is Kris actief als bestuurslid (waarvan 10 jaar als voorzitter) bij KWB Bel. Kris is gehuwd met Annemie Van Ouytsel en samen hebben ze twee kinderen ( Jef en Lotte), die de sociale microbe en de liefde voor het verenigingsleven ( o.a. Chiro Bel) van thuis uit meegekregen hebben.

Vooral vanuit zijn sociaal engagement in het verenigingsleven, wil Kris zijn ervaring inzetten op de ondersteuning van plaatselijke verenigingen, integratie, verkeersveiligheid en het versterken van Geel als regionaal handelscentrum. Het lokale verenigingsleven is een ideaal platform om het groeiende multiculturele karakter van onze samenleving te ondersteunen en het kan een belangrijke integratierol spelen bij nieuwkomers.

Maar dit kan niet zonder een lokaal beleid dat het verenigingsleven begrijpt en ondersteunt. Een warm en leefbaar Geel is een Geel dat goed en veilig bereikbaar is voor de vele honderden scholieren, waar het prettig winkelen is, met een goed aanbod aan horeca en voldoende en betaalbare parkeergelegenheid. Geel heeft op dit vlak heel wat troeven, maar ook nog een aantal werkpunten om het nog beter te maken.

De werkpunten benoemen is één ding, er aan werken doet de zaken pas écht veranderen. Daarom heeft Kris besloten om zich bij CD&V Geel te engageren.