Griet Ceusters

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen

Griet Ceusters (51 jaar) is geboren in een landbouwersgezin en getogen Larumnaar, maar woont sinds 2015 met haar man in Stelen. Haar 2 kinderen zijn reeds het huis uit maar ze draagt al 16 jaar zorg voor 2 psychiatrische patiënten van het OPZ. Griet is ruim 30 jaar lid van KVLV, waarvan ze 20 jaar actief bestuurslid en 10 jaar voorzitster was.

Ze zingt van kindsbeen af in het kerkkoor en is ook lid van het Monthea-gezelschap dat jaarlijks een activiteit voor het goede doel organiseert. Ze heeft ook meermaals deelgenomen aan Geelse evenementen zoals Gheelamania en de kerstmusicals.

Beroepshalve is Griet momenteel werkzaam als bediende in het bouwbedrijf van haar man. Voordien runden zij samen een landbouwbedrijf. Dat wordt ondertussen verdergezet door haar zoon, waar ze ook nog regelmatig de handen uit de mouwen steekt.

"Mijn ervaring in het verenigingsleven en als moeder om te zorgen voor... doet mij de stap zetten naar de lokale politiek. Het geeft mij heel veel energie om met mensen samen te werken die op een positieve manier aan dezelfde kar trekken. Om verenigingen te ondersteunen en en ideeën uit te werken die onze Geelse samenleving nog aangenamer kunnen maken", zegt Griet.

Uiteraard ligt het land- en tuinbouwbeleid haar zeer na aan het hart. We mogen volgens Griet deze materie dan ook niet uit het oog verliezen als we het belangrijk vinden dat onze kleinkinderen ook nog de waarden van de 'boerenbuiten' kennen en mogen beleven in hun eigen dorp of stad.