Greet Vandeperre

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen

Greet Vandeperre (62 jaar) heeft een loopbaan van 35 jaar bij de lokale politie Geel-Laakdal-Meerhout achter de rug. Het grootste deel van haar carrière is zij actief geweest als maatschappelijk werker bij de dienst Jeugd en Gezin. Daarnaast is ze ook beleidsmedewerker geweest en heeft ze mee stappen gezet in de richting van gemeenschapsgerichte politie. Veiligheid in de brede zin van het woord is voor haar dan ook een prioriteit. Zowel veiligheid in het verkeer als sociale en geestelijke gezondheid voor iedereen.

Na haar loopbaan bij de politie is Greet begonnen aan een opleiding psychotherapie. Nu is ze aan de slag als vrijwillige psychotherapeut. “Het wel-zijn en het wel-voelen van iedereen in onze samenleving is voor mij heel belangrijk. Iedereen zonder uitzondering moet een volwaardige plaats krijgen in onze maatschappij en moet zijn of haar talenten zoveel mogelijk kunnen inzetten”, zegt Greet.

Greet hecht veel belang aan een goed sociaal netwerk, ontmoetingskansen en verbinding tussen mensen. Ze is ook 15 jaar voorzitter geweest van KVLV Winkelomheide. Wonen doet ze dan ook in Winkelomheide. Ze is gehuwd met Roger Dams en moeder van vier kinderen (en vier schoonkinderen) en grootmoeder van zes kleinkinderen.

Zij gelooft in de drive en het enthousiasme van jonge mensen en de ervaring van ouderen om hun kennis en wijsheid in te brengen om voor een evenwichtige samenleving te zorgen. “Ik wil graag dat mijn klein- en achterkleinkinderen ook nog kunnen genieten van gezonde buitenlucht en een schitterende natuur. Daarom wil ik er mee voor zorgen dat CD&V Geel aandacht heeft voor de ecologische thema’s en duurzaamheid”, zegt Greet.