Onder de klinkende, Geelse naam Zeggetis houdt de Stad Geel een grote participatieronde. Met schepen van participatie Marlon Pareijn (CD&V), lanceert het bestuur ergens op maandag 13 mei www.ideevoorgeel.be , een gloednieuw digitaal platform. Via dit platform kan je jouw ideeën, suggesties of prangende opmerkingen delen wat er beter, anders of zelfs nieuw kan in Geel. Hier gaat het stadsbestuur dan mee aan de slag voor het meerjarenplan 2020-2025.

Inspraak voor de Gelenaar

Op basis van eerdere inspraakprojecten werden al de grote thema's bepaald waar we mee aan de slag gaan: mobiliteit, openbare ruimte, wonen, zorg, armoede, ondernemen, onderwijs, dienstverlening, levendige stads- en dorpskernen, sociaal engagement, klimaat en veiligheid. Nu wordt er een stap verder gezet. Met deze thema's als leidraad, vragen we aan de Geelse inwoners om mee te participeren in dit proces. Met deze info kunnen onze stadsdiensten dan werken aan een gedragen, realistisch en ambitieus meerjarenplan voor onze mooie stad. Dit zal dan worden meegenomen over alle beleidsdomeinen heen.

Jouw ideeën geven kan op meerdere manieren. Zo kan dit via het platform www.ideevoorgeel.be, maar in de loop van half mei krijgt elke Gelenaar ook een extra editie van 'Infogeel' in zijn brievenbus met alle info over Zeggetis. Hierin zitten ook gele briefkaarten, die op ambachtelijke wijze kunnen worden ingevuld en gebust in de gele brievenbussen in Geel. Waar je deze kan vinden, staat eveneens op de participatiewebsite.

Zeggetons op 19 juni in De Waai

Naast het doorsturen van ideeën en bemerkingen, kan je ook deelnemen aan een ideeënavond op woensdag 19 juni in De Waai. Hier kan je mee nadenken over de reeds opgeworpen ideeën en in discussie gaan over wat belangrijk is. Wil je graag deelnemen, laat dit dan weten via www.ideevoorgeel.be. Hier vind je ook alle verdere info.

"We willen de Geelse burger en organisaties stap voor stap meer betrekken in het beleid. Met Zeggetis nemen we alvast een grote stap voorwaarts en hopen op nog meer interactie in de toekomst!"

Marlon Pareijn, schepen voor participatie (CD&V)