Naar jaarlijkse traditie zijn ook dit jaar weer vele speelstraten aangevraagd. Tijdens de komende zomervakantie zullen er maar liefst 14 speelstraten in Geel worden ingericht, verspreid over alle parochies. Niet enkel een zegen voor de spelende kinderen, maar ook voor de buren die elkaar in een verkeersvrije straat beter kunnen leren kennen.

In deze speelstraten dienden minstens 80% van de bewoners akkoord te gaan met de aanvraag. Ook mag er in de straat niet sneller dan 50 km/uur de regel zijn. Peters en meters staan mee in voor de praktische organisatie van deze speelstraat.

Vergeet niet dat een speelstraat verboden is voor gemotoriseerd verkeer, buiten de inwoners zelf die aan hun woning moeten geraken. Met de fiets is toegelaten, maar houdt steeds rekening met de spelende kinderen. Veiligheid gaat steeds boven alles.

Voor een volledige lijst van de speelstraten verwijzen we u graag door naar de website van de Stad Geel.