Seth De Boel (25 jaar) studeerde chemie aan de KU Leuven waar hij in 2017 zijn masterdiploma behaalde. Om wetenschappen te combineren met een sociale component, stapte hij vervolgens in het onderwijs. Van jongs af aan is hij actief bij KSA Berkven, waar hij later met veel plezier en gedrevenheid de taak als hoofdleider op zich nam.

Op dit moment groeide de microbe om het verenigingsleven nog breder te ondersteunen en vervoegde hij het dagelijkse bestuur van de jeugdraad. Sinds 2015 heeft Seth dan ook de eer om de jeugdraad te leiden als voorzitter. Een opdracht die hij nog steeds met veel plezier vervult.

Seth woont in Elsum, op wandelafstand van het centrum. Ten gevolg van zijn vele engagementen en gebruik makend van zijn expertise als jeugdraadvoorzitter wil Seth blijven inzetten op een bruisende stad, waarin het ondersteunen van verenigingen fundamenteel is.

-------------------------------------------------------------------------------

Karlien Huysmans (29 jaar) is leerkracht verpleegkunde en combineert het lesgeven met zelfstandige thuisverpleging. Ze is thuis opgegroeid tussen de pleeggasten en woont sinds kort alleen. Karlien is een gekend en geliefd persoon binnen het jeugdwerk. Eerst jarenlang als leidster bij Chiro Larum, daarna als actief lid bij Gewest 6je. Ze was ook jaren lid van de Geelse jeugdraad. Als verpleegkundige werkte ze 4 jaar in het ziekenhuis van Geel waarna ze de overstap maakte naar het lesgeven. Ondertussen komt ze ook als zelfstandige verpleegkundige bij heel wat Geelse gezinnen aan huis. In haar vrije tijd kan ze genieten van een avondje uit met vrienden of een gezellig etentje.

Ik ben altijd een zeer zorgzaam persoon geweest. Met mijn jonge geest en vele jaren ervaring in het jeugdwerk en in de verpleegkunde, vind ik het nu het juiste moment om de stap te zetten naar het beleidswerk.

Karlien wil de focus leggen op meer samenwerking met inwoners en tussen de verschillende diensten omdat ze gelooft dat samenwerking dé manier is om een voelbaar verschil te maken voor iedere Gelenaar. Ze gelooft ook in het belang van duurzaamheid en wil ervoor zorgen dat dit in al onze projecten de nodige aandacht krijgt.

"Ik ben blij dat we op onze sterk vernieuwde lijst, ook vele jonge mensen hebben staan. Zij geven actief mee vorm aan onze ideeën", vertelt Griet Smaers nog.