Brigitte Kempen (58 jaar) werkt reeds 37 jaar bij de FOD Financiën, waarvan de laatste 20 jaar bij het Team Invordering in Geel. Ze woont al 30 jaar in Elsum, waar ze het aanspreekpunt is voor allerlei vragen en bekommernissen. Brigitte probeert dan ook de mensen te helpen waar nodig.

In haar vrije uurtjes kan je Brigitte vinden achter het kookfornuis of in haar tuintje. Lekker koken voor Raf en zonen Nick en Pieter, is een dagelijks gebeuren en dit liefst met groenten uit haar eigen moestuintje. Buitenshuis vindt Brigitte het enorm leuk om nieuwe mensen te leren kennen: een gezellige babbel, een luisterend oor, daar gaat en staat Brigitte voor!

Brigitte zetelt al 18 jaar in de gemeenteraad en 8 jaar in het OCMW. Ervaring leert haar dat het te voeren beleid ervoor moet zorgen dat “elke Gelenaar” zich thuis moet voelen in onze stad. Het is en blijft een grote uitdaging voor haar om Geel nog meer groeikansen te geven. Blijven inzetten op sociale en betaalbare huisvesting, het ondersteunen en opvangen van ouderen en kansarmen blijven voor haar een prioriteit. Mobiliteit en veilig verkeer moeten hoog op de politieke agenda blijven staan. Bij dit alles moeten we er voor zorgen dat Geel haar landelijk karakter bewaart en alom gekende gastvrijheid blijft koesteren.

Marcel Verachtert (67 jaar), vader van 4 kinderen en 9 prachtige kleinkinderen, was gedurende zijn loopbaan als burgerlijk bouwkundig ingenieur werkzaam in de privé in diverse bouwbedrijven en sinds 2006 als expert-bedrijventerreinen bij de overheidsdienst POM-Antwerpen. Sinds 2016 is hij gepensioneerd.

Tijdens zijn jeugd was hij lid van Sint-Aloysiusscouts waar hij tot 1984 leider en gouwverkennerleider voor gouw Kempen was.

Sinds 1975 is Marcel betrokken bij de vijfjaarlijkse Sint-Dimpnaommegang en de latere Gheelamania. Marcel is medeoprichter van het Zeuntcomité, waarvan hij tot op heden nog voorzitter is. “Ik ben nog lid van diverse verenigingen. Het verenigingsleven met het daarbij horende vrijwilligerswerk zit blijkbaar in mijn bloed en daar wil ik ook in het politieke spectrum blijvend werk van maken. Uiteraard gezien mijn leeftijd wil ik ook de belangen van de senioren ter harte nemen. Om deze reden ben ik lid en bestuurslid van CD&V-senioren regio Kempen.”

Marcel houdt van een babbel en contact met mensen. Momenteel volgt hij een opleiding stadsgids. Zijn lijfspreuk is: wees vriendelijk voor de mensen, dat kost geen geld en doe dit al lachend, dat is veel aangenamer voor alleman.