Griet Verhesen (40 jaar), geboren en getogen op Ten Aard, woont er nog steeds met haar man Gert Mertens en haar 2 zonen Briek en Rik.

Ze is opgegroeid in een gezin waar politiek met de paplepel werd ingegeven. Haar moeder Ria Vandoninck was zelf 18 jaar schepen in Geel geweest, nu is Griet sterk bezig om in haar voetstappen te treden. Sinds 2002 zetelt Griet in de Geelse gemeenteraad, sinds 2010 is ze zelf schepen. Met zoveel ervaring zetten we haar vanzelfsprekend op een 6de plaats op onze lijst.

In de vorige legislatuur was Griet schepen voor jeugd en onderwijs en was ze een van de bezielers van de jeugdwerkawards. Momenteel zijn haar bevoegdheden burgerzaken, onderwijs, personeel, kinderopvang, diversiteit, Noord-Zuid en senioren.

Engagement is geen vreemd woord voor dit sociaal beestje. Als kind en jongere was ze al actief bij de jeugdbeweging, jeugdraad, in de Leuvense studentenbeweging,... Haar interesses lagen steeds bij de sociale thema’s.

"Het is belangrijk dat iedereen zich goed voelt, thuis, op het werk, in zijn straat, buurt en ook in zijn stad. Initiatieven die mensen bij elkaar brengen en waarbij ieder volgens zijn talenten en mogelijkheden een inbreng hebben zijn van onschatbare waarde."

Ook nu nog vindt Griet gemeenschapsvorming belangrijk, wat haar betrokkenheid bij Ten Aard Verlicht verklaart.

Marlon Pareijn (31 jaar) trekt mee de kar op de 3de plaats van de CD&V lijst.

Zijn engagement is de grootste drijfveer om aan lokale politiek te doen. Idealistisch ingesteld, wil hij voor iedereen het beste. De mobiliteit en fietsbeleid wil hij absoluut verbeteren. Als leerkracht aardrijkskunde pendelt hij zelf elke dag met de fiets tussen twee scholen. Veiligheid voor onze kinderen rondom de scholen kan zeker beter, daar is hij van overtuigd.

Marlon is trotse papa van Wies en wordt gesteund door zijn fantastische vrouw, Chrisje. Ze zijn pas verhuisd naar het groene Ten Aard maar zijn ‘roots’ liggen in Elsum.

“ik verloor op beide plekken mijn hart aan de Chiro, waar ik nog steeds een groot engagement opneem."

Ons inwonersaantal groeit sterk. Samen verder durven nadenken over een goed woonbeleid op lange termijn, met voldoende groene zones en respect voor ieders behoeften. Ook meer aandacht schenken aan onze lokale economie vindt Marlon een prioriteit. Als master in de geografie zijn dit thema’s die hem enorm boeien.

Gelukkig kan hij al leunen op 6 jaar ervaring in de Geelse gemeenteraad. Marlon houdt van de debatten en is klaar om de volgende legislatuur terug mee aan het stuur van onze stad te zitten. Vol enthousiasme wil hij zich op die manier weer smijten in de Geelse politiek!

“Ik ben Griet en Marlon zeer dankbaar voor het reeds geleverde werk. De hoop dat zij hun engagement voor Geel kunnen verderzetten, is groot,” vertelt lijsttrekker Ben Van Looveren.