AGB Sport Geel kreeg bevesting dat er maar liefst 975 000 euro subsidie van Vlaanderen komt voor de renovatie en verdere uitbouw van de multifunctionele sportsite Axion. Geel krijgt hiermee een aanzienlijk deel van de 10 miljoen euro die werd verdeeld in kader van het decreet voor ondersteuning van bovenlokale sportinfrastructuur.

De aanvraag voor deze subsidies was een werk van lange adem en de bevoegde diensten hebben dit dossier tot in de details voorbereid. Loon naar werken heet dit dan, toen we de melding kregen dat onze subsidies werden goedgekeurd. Met deze bijkomende gelden kunnen we het masterplan voor de volledige site verder realiseren.

In samenwerking met Thomas More zal er, naast een gedeeltelijke renovatie van de huidige infrastructuur, ook een nieuw sportcomplex naast het huidige worden gebouwd. Deze nieuwe infrastructuur zal onder andere een broodnodige sporthal bevatten, 4 squashcourts, een gevechtsportzaal, danszaal, horecaruimte en vele andere faciliteiten. De totale kostprijs van deze werken zal 8 265 000 euro bedragen. Starten doen we, als alles vlot verloopt, in 2020 en in september 2022 zouden de werken worden voltooid.

"We zijn uitermate blij met deze subsidies. Ik ben mijn medewerkers dan ook zeer erkentelijk voor het reeds geleverde werk. We hopen zo snel mogelijk aan de slag te kunnen gaan om de sporter, professioneel als recreatief, meer ruimte te kunnen bieden om zich helemaal te ontplooien," zegt een tevreden schepen van Sport Nadine Laeremans.