In de zomer van 2018 hebben 2200 deelnemers nagedacht over de regionale ontsluiting, met al zijn uitgebreide facetten. Een duidelijk signaal dat de burgers vlotheid maar vooral veiligheid in het verkeer zeer belangrijk vinden. Op dinsdag 20 november kon je de resultaten gaan bekijken van deze bevraging. Ook CD&V Geel was aanwezig en was positief over de geleverde input.

Op dinsdag 20 november kon iedereen zijn of haar licht laten schijnen over de resultaten van de grote zomerbevraging. Deze bevraging werd georganiseerd door provincie Antwerpen. Een 40-tal actoren werden uitgenodigd, waaronder politici en leden van adviesraden, belangenorganisaties en burgerfora. Op basis van de input van deze verschillende actoren, werd de zomerbevraging opgesteld. Deze zomerbevraging kende een groot succes, met maar liefst 2200 deelnemers. De resultaten hiervan waren te bekijken op deze dialoogmarkt in De Werft.

Uit de enquête is gebleken dat de mensen die op grote verkeersaders wonen, zich vooral zorgen maken over de luchtkwaliteit en de files. Mensen die eerder wonen in wijken, bekommeren zich vooral om de veiligheid (veelal voor fietsers). Heel wat mensen stonden bij de tafel waar er verschillende tracés werden voorgesteld, zowel oude als nieuwe mogelijkheden, al was het soms moeilijk om een plaatsje aan een tafel te kunnen bemachtigen. Rode en groene vlaggetjes werden door de aanwezigen op de kaart gezet wanneer ze akkoord of niet akkoord gingen met een bepaald tracé.

Problemen die wij ervaren, hebben ze evengoed in Mol. Overal verkeersoverlast en knelpunten waarbij veiligheid en levenskwaliteit dringend moet worden aangepakt. Met deze informatie willen en zullen wij verder aan de slag gaan de komende maanden en jaren.

Voor de mensen die er niet bij konden zijn, is er nog een tweede dialoogavond op donderdag 22 november in Mol. Dit in de Raadzaal van het gemeentehuis, Molenhoekstraat 2. Je bent doorlopend welkom vanaf 18u-21u.