Nu de verkiezingsdrukte stilaan achter ons ligt, willen we vanuit CD&V Geel graag nog een woordje zeggen.

Verkiezingen lopen niet altijd zoals je dat hoopt. 26 mei heeft de Vlaming gekozen en het resultaat was teleurstellend voor onze partij. Vlaanderen trok duidelijk de kaart van de extremen. Hoewel we een positief verhaal wilden vertellen, heeft de kiezer dit onvoldoende gesmaakt. Wij willen toch graag enkele bedankingen de wereld insturen.

Natuurlijk, als eerste, de “plak-en-bussenploeg”. Zij hebben de afgelopen weken het beste van zichzelf gegeven. Al onze vrijwilligers die als ambassadeurs voor CD&V Geel en voor Marlon & Griet optraden, waren van onschatbare waarde. Wij willen hen heel erg bedanken voor het harde werk en de ongelooflijke inzet de laatste weken en maanden.

Ook onze kandidaten zelf willen we vanuit onze lokale afdeling enorm bedanken voor hun toewijding. Met een persoonlijke score voor Griet Smaers van 12508 voorkeurstemmen en voor Marlon Pareijn van 4096 stemmen, kunnen we enkel trots zijn op wat zij hebben bereikt. Helaas, zonder dit te kunnen verzilveren in een (her)vertegenwoordiging in Brussel voor onze barmhartige stede.

We houden vast aan ons DNA en aan onze “oranje” overtuiging, maar zullen blijven luisteren naar de mensen en respecteren hun mening. In een Vlaanderen dat meer en meer lonkt naar de uiteinden van het politieke spectrum, is de nood aan verbinding en menselijkheid groter dan ooit. In de komende maanden en jaren zullen wij daar met volle inzet voor blijven gaan in Geel.