Vanmorgen zakten 1.200 leden van onze Geelse jeugdbewegingen en Geelse scholieren en studenten die aangesloten zijn bij jeugdverenigingen uit de regio af naar de Markt voor een gratis ontbijt ter gelegenheid van de Dag van de Jeugdbeweging. Op die manier vieren we het engagement van de 297 leiders en leidsters  die zich jaar in jaar uit inzetten om onze 1.825 kinderen en jongeren veel spel en plezier te bezorgen.

Dank aan de jeugdraad, dienst jeugd, de vele vrijwilligers, de mensen van de stedelijke magazijnen en Kogeka afdeling Sint Jozef voor al dat lekkers. Lekkere pistolets, sandwiches, koffiekoeken en beleg dat gemaakt werd door jongeren voor onze jongeren.

We maken ook van de gelegenheid gebruik om alle scholen een bezoek te brengen vandaag en een bevraging te doen in het kader van het label 'kindvriendelijke gemeente'. En als slot kan de leiding vanavond afzakken naar jeugdhuis de Vonk en de vernieuwde Greens voor de nacht van de jeugdbeweging.

Nadine Laeremans

Schepen van Jeugd